Transzparensek vagyunk

Transzparensek vagyunk

Az online marketing nagy előnye mindig is – az offline hirdetésekkel szemben – a jobb mérhetőség, a több visszakapott mindenféle adat és az ezek alapján történő folyamatos optimalizálhatóság lehetősége volt. Ennek egyik csúcsai a rendkívül szofisztikált hirdetési folyamatot biztosító Google illetve Facebook PPC rendszerei.

De ezek a reklámozási versenyelőnyök csak akkor használhatóak ki, ha a teljeshez közelítő transzparenciát alkalmaznak a hirdetésben résztvevők. Vagyis mind a hirdető, mind a hirdetését menedzselő ügynökség nyílt lapokkal játszik, nem titkol a másik fél elől fontos információkat. Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Ügynökségként hozzáférést adunk a hirdetési fiókhoz

Többféle módon történhet egy együttműködésbe a hirdetések fizetése. Lehet az ügynökség fizeti a reklámköltséget és továbbszámlázza az ügyfél felé. Lehet, hogy az ügyfél direktbe fizeti a költséget a hirdetési rendszernek. De a fizető fél kilététől függetlenül alaptétel, hogy az ügyfél és az ügynökség is kapjon teljes rálátást a hirdetési fiókra. Csak így biztosítható, hogy mindenki lássa például milyen típusú konverziók és hogyan vannak mérve, milyen célzások és licit módosítók vannak alkalmazva, vagy hogy milyen változásokat és kik végeztek a fiókban.

Kapjon mindkét fél hozzáférést a Google Analytics fiókhoz

A két nagy hirdetési rendszer egyedi mérőkódokkal, egyedi statisztikával szolgál a hirdetésekről. De az ügyfél honlap/marketing-jének megértéséhez, valamint a silós gondolkozás kiküszöböléséhez szükséges egy jól beállított, megbízhatóan működő és mindkét fél számára hozzáférhető Google Analytics mérési fiók. Így szélesebb rálátás, a piac/ügyfél-el történő események mélyebb ismerete alapján, megalapozottabb hirdetési döntések születhetnek.

Az ügynökségnek legyen stratégiája a fiókra

A hirdetési környezet és a rendszerek adta lehetőségek folyamatosan változnak. Így hiába van egy már bejáratott és jól működő hirdetési stratégiánk, ezt folyamatosan felül kell vizsgálnunk. Így tartható fenn a hatékony hirdetés, ami az ügyfél érdekeit szolgálja hosszú távon is.

Tudjunk elszámolni a havi munkával!

Egy PPC ügynökséget azért alkalmaz az ügyfél a nagyobb hirdetői tapasztalata mellett, mert dedikált időt tud szánni a hirdetések menedzselésére.
Mindegy hogy ezek egy jól kialakított automatizmus mentén, vagy kézi optimalizálással vagy esetleg a kettő keverékével történik, de a folyamatosan változó környezet és az adatok változásának hatására minden héten/hónapban vannak kötelezően és tesztelés/lehetőség miatt opcionális feladatok, amiket az ügynökségnek el kell végeznie. Ezekről – legalább csak a változás történeteken keresztül – de tájékoztatni kell az ügyfelet.

Átlátható, az ügyfél számára érthető riportolás

Az ügynökségi munkával való elszámolás leggyakoribb formája a havi/heti riport elkészítése és átbeszélése az ügyféllel. Teljesen mindegy, hogy Word-Excel vagy valami adatvizualizált formában esetleg más formában riportolunk az ügyfél felé, de ennek olyan formában és információkkal kell megtörténni, ami egyértelmű mindkét félnek.

Valamint fontos, hogy nem csak “felületi” (aggregált) eredményeket adunk át, hanem – az ügyféllel egyeztetés alapján kialakított – szofisztikáltabb adatokat is.

Ki kell térni a riportokban – a Google kereséseknél előforduló – saját szavakra történő hirdetés eredményeinek külön megmutatására, vagy legalább az ügyfél tájékoztatásra, hogy “ezek a számok a saját szavakkal/brand keresésekkel együtt(/nélkül) értendőek”.

Az elfogadható riportolásra egy külön cikk is készült a honlapon. Érdemes azt is átolvasni!

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük